Noutăți

Info Adventist

Iisus pentru youtuberi

„Potrivit estimărilor mele, în cei 10 ani în care am fost evanghelist cu literatură, am sunat la 100.000 de uși”, spune Justin Khoe, youtuber și, în cuvintele lui, misionar în mediul online, în vârstă de 30 de ani. „Sunt multe uși, însă am avut nevoie de 10 ani. Pot încărca un video cu un conținut similar unui studiu biblic sau unei predici și, teoretic, poate ajunge singur tot la 100.000 de oameni.”

În 2015, această „descoperire” l-a determinat pe Khoe să abordeze misiunea dintr-o perspectivă nouă, care i-a permis să intre în contact – și să stabilească relații – cu mii de oameni pe care altfel nu i-ar fi întâlnit. Cum fenomenul a prins avânt în ultimii câțiva ani, la început, lui Khoe i-a fost dificil să găsească adventiști pe platformă, iar atunci când a găsit doi a simțit că abordarea lor nu i se potrivea. Atunci și-a dat seama că poate a găsit un domeniu nou, în care nu se intrase.

 

Crearea unei platforme pentru slujire

Atunci a început misiunea lui Khoe. Prima sa „marcă” a fost The Christian Vlogger [Vloggerul creștin], un canal pe care încărca videouri despre credința și stilul de viață creștin. Asemenea evangheliștilor cu literatură, Khoe a început punându-și o țintă cu privire la numărul persoanelor care aveau să se aboneze la canalul lui.

Khoe recunoaște faptul că nu știa care ar fi trebuit să fie ținta. Crearea de conținut necesită disciplină și concentrare, iar dedicarea pentru crearea de clipuri video care să îi atragă în mod constant pe cei care le vizionau era cea mai importantă. „Așa că mi-am spus «Cum s-ar defini succesul dacă lucrez în acest mediu?» Nu aeam cum să îl măsor, așa că m-am raportat la experiența pe care o aveam în alte domenii de slujire. Cum s-ar defini succesul pentru un lucrător biblic, un evanghelist sau un plantator de biserici pe o perioadă de 12 luni?”

La început, Khoe și-a stabilit ținta la 250 de abonați, însă a simțit că Dumnezeu Îl chema la visuri mai mărețe, așa că a crescut-o la 500 de abonați. „După 12 luni trecusem de 250 și de 500, iar în acel moment erau peste 10.000 de persoane care urmăreau în mod regulat conținutul de pe canalul de YouTube. Nu îmi venea să cred!”

Majoritatea youtuberilor încep creând conținut pentru canalul lor ca o activitate secundară, însă atunci când lucrurile încep să meargă, proiectul poate înlocui cu ușurință un serviciu cu normă întreagă. Khoe și-a dat seama că dacă această modalitate de a-I sluji lui Dumnezeu avea să prospere, trebuia să i se dedice complet. „Simțeam că Dumnezeu mă conducea în această direcție”, spune el. Deși inițial a lucrat în cadrul diferitor proiecte din cadrul Bisericii, Khoe a început să simtă că ar fi putut contribui mai mult la transmiterea Evangheliei dacă nu ar fi fost angajat al Bisericii. Lucrarea de slujire din mediul online nu era înțeleasă de mulți dintre cei care ar fi avut puterea de a susține ideea și era o vânzare agresivă. Astfel, prin credință, Khoe a decis să lucreze pe cont propriu.

A urmat o creștere constantă, cu un buget aproape inexistent. Fără a investi în marketing, canalul lui avea aproape 1,5 milioane de vizualizări, 48.000 de aprecieri, 13.500 de comentarii, 11.500 de distribuiri și 35.000 de abonați noi. În plus, în aceeași perioadă a primit 2.300 de cereri de studii biblice – 73% dintre cei care le-au solicitat având sub 35 de ani.

Canalul lui Khoe, care acum se numește „i’Listening with Justin Khoe”, este unic. Acolo vorbește cu oameni din toate păturile sociale și din toate mediile religioase. A legat relații cu atei, păgâni, misionari mormoni și alții, vorbind cu ei despre credință și căutând puncte comune. Ce face canalul unic este faptul că scopul lui Khoe nu este acela de a vorbi despre credința sa. El ascultă – adesea mai mult decât vorbește – iar acesta este secretul pentru unele dintre cele mai profunde urmări (pentru mai multe detalii, urmăriți videourile sale). Cei care îl urmăresc comentează adesea cu privire la videourile pe care le văd sau îi scriu lui Khoe pentru a-i cere detalii. Deoarece bugetul nu îi permite să realizeze și studii biblice, Khoe direcționează persoanele interesate spre platforma organizației Light Bearers.

 

Cum să fii misionar în mediul online?

Evident, ideea de a fi misionar în mediul online este eficientă, însă ceea ce l-a determinat pe Khoe să își definească lucrarea folosind aceste cuvinte? „Cred că a fost o încercare a de găsi o modalitate de exprimare care să ajute biserica să înțeleagă ce făceam”, declară el. „Oamenii întreabă: «Ești pastor?», iar eu le răspund în glumă: «Nu sunt, însă joc rolul unuia pe internet».” Pentru Khoe, scopul canalului său nu este acela de a duce la un număr record de botezuri, ci de a-i ajuta pe oameni să dezvolte o relație cu Hristos. „Asemenea lui C.S. Lewis, în cartea Creștinism, pur și simplu, spun: «Hei, îți prezint holul din care se deschid uși spre mai multe camere – camera baptistă, camera anglicană, camera adventistă și așa mai departe. Nu îmi voi da cu părerea cu privire la ce cameră este mai bună, ci îți voi prezenta holul.» Simt că acesta este rolul meu pe internet, să li-L prezint oamenilor pe Isus.”

Majoritatea cred că misionarul își părăsește țara pentru a călători în țări îndepărtatea, învață cultura noului cămin și adaptează mesajul oamenilor de acolo. „În opinia mea, un misionar este cineva care acordă atenție culturii și se adaptează”, declară Khoe, „iar atunci când m-am gândit la internet și am constatat lipsa de conținut spiritual din momentul în care am început, m-am întrebat cum puteam adapta ceea ce se întâmplă într-o biserică fizică în mediul online.” Pentru Khoe, acest lucru este imposibil prin intermediul platformelor precum YouTube.

În timpul pandemiei, internetul i-a permis societății să meargă mai departe deși sistemele care se bazau pe prezența fizică au fost suspendate. Fără Zoom, Google Hangouts și YouTube, domenii precum educația, tehnologia, sănătatea și chiar și religia ar fi fost distruse.

„Cred că în viitorul apropiat, și poate chiar și în viitorul îndepărtat, misiunea în mediul online face exact acest lucru sau versiuni ale sale, în timp ce voi continua să creez conținut, să cresc numărul persoanelor care îl urmăresc și să învăț lecții pe care să le pot duce înapoi în biserică”, declară Khoe. „Din perspectivă umană, nu văd schimbări majore în următorii ani, deoarece continuă să fie un domeniu pentru care biserica noastră ar putea face mai mult. Astfel, intenționez să continui să merg în această direcție, iar dacă Dumnezeu spune că nu acesta este obiectivul, sunt dispus să schimb direcția.”

Sursa: Adventist Review