Noutăți

Info Adventist

Comunicatorii adventiști din Europa discută provocările mediului online

Ediția din acest an a GAiN Europe a încurajat dezvoltarea profesională și relaționarea pentru misiune.

În perioada 19-21 aprilie 2021, în jur de 100 de profesioniști media ai Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea din Europa s-au reunit pentru întâlnirea anuală organizată de Global Adventist Internet Network Europe (GAiN, rețeaua celor implicați în lucrarea misionară pe internet), care a avut loc online ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19. În acesta an s-au alăturat și participanți din Asia, Africa, America de Nord și America de Sud.

Evenimentul a fost organizat de departamentele de comunicare ale celor două diviziuni europene ale Bisericii Adventiste. Co-organizatorii Corrado Cozzi și Victor Hulbert, directorii de comunicare ai Diviziunii Intereuropene și ai celei Transeuropene, au sublinat importanța transmiterii speranței și păcii prin intermediul căilor de comunicare folosite de Biserică.

Mesajul principal și ateliere

Costin Jordache, vicepreședinte pentru relații publice în cadrul rețelei Adventist HealthCare, le-a reamintit participanților cele patru aspecte fundamentale ale erei digitale: viteza, concizia, schimbul și transparența. Lumea digitală a făcut totul rapid, scurt, deschis și radical, însă aceasta este o sabie cu două tăișuri, a declarat acesta.

„Deși comunicarea a devenit mai deschisă și accesibilă tuturor, informațiile abundă, dar 90% dintre ele sunt superflue, superficiale și false”, a spus Jordache. „De asemenea, aceasta nouă modalitate de a comunica favorizează conflictele, radicalizarea opiniilor și, la urma urmei, confuzia.” Jordache a oferit sfaturi cu privire la contracararea acestei tendințe. „Încetiniți ritmul și alegeți profunzimea și adevărul! Concentrați-vă asupra calității, nu a cantității”, i-a sfătuit el pe participanți.

În cadrul a cinci sesiuni desfășurate în grupuri mai mici, participanții au putut „să creeze relații, să facă schimb de informații, să se încurajeze și să se motiveze reciproc”, în funcție de domeniile lor de interes. Aceștia au putut să aleagă între comunicare și marketing, conținut audio și video, scris, producerea de materiale, și IT și crearea de aplicații și de site-uri web. Alte șase ateliere au creat cadrul pentru discutarea studiilor de caz și dezvoltare unor abilități, au declarat organizatorii.

Proiecte în media diferite

Profesioniștii din domeniul media au ales din nou un proiect comun  pentru anul care urmează. După ce în anul 2017, câteva regiuni s-au implicat în producerea unei serii de clipuri video scurte pentru media socială și YouTube cu titlul „This Is My Mission” [Aceasta este misiunea mea], subiectul anului următor a fost „Fathers” [Tați] și a inclus realizarea unui documentar și a unei cărți, ultimul proiect comun a fost „Uncertainty” [Incertitudine], care a inclus un doumentar, clipuri scurte și o carte. Proiectul a vorbit despre cum poți prospera în viață în ciuda temerilor, îndoielilor și a unui viitor incert.

La finalul conferinței GAiN din acest an, după o discuție scurtă, dar aprinsă, profesioniștii din domeniul media au ales un nou subiect: „1.000 Years of Happiness: Because Happiness Can Be Found Anytime, Anywhere, and at Any Time” [O mie de ani de fericire: Pentru că fericirea poate fi găsită oricând, oriunde și în orice moment al vieții]. Proiectul va presupune publicarea unei cărți, un documentar, clipuri video și un film de lung metraj”. „Se va numi «O mie de ani de fericire» deoarece intenționăm să intervievăm 10 persoane care au în jur de 100 de ani din culturi diferite cu privire la experiențele, încercările, dificultățile și biruințele lor”, a declarat Adrian Duré, managerul de proiect.

Despre GAiN Europe

GAiN Europe este filiala europeană a Global Adventist Internet Network, o rețea de comunicatori, tehnicieni și profesioniști media adventiști de ziua a șaptea. GAiN Europe a acceptat provocarea de a le împărtăși altora vestea bună a lui Isus, organizând evenimente care se concentrează asupra lumii digitale pentru a fi acolo unde sunt oamenii contemporani: pe internet. Pe lângă conferințele GAiN Europe, GAiN organizează anual și evenimente mondiale.

Sursa: Adventist Review